Internet je postao prevelik dio naše svakodnevice i prevelik dio svakodnevice naših učenika i naše djece da bismo njihovu sigurnost na internetu prepustili slučaju. Stoga se, tema sigurnijeg interneta kao i obilježavanje Dana sigurnijeg interneta, nameće svima onima koji ozbiljno shvaćaju opasnosti koje Internet, pored svojih dobrih strana, može donijeti.
Tako smo u OŠ „Fran Franković“ Rijeka osmislili projekt i uvrstili ga u Godišnji plan i program i u Školski kurikulum.
Projekt smo podijelili u 10 faza:
-
FAZA: razgovor sa sedmašima i osmašima i izrada Powerpoint prezentacija i stripova na temu Sigurnosti djece na internetu, na satovima izborne nastave informatike uoči Dana sigurnijeg Interneta
-
FAZA: Na sam Dan sigurnijeg Interneta izraditi prigodni pano u holu škole i dijeliti letke „Savjeti za roditelje“ svim odraslim osobama koji uđu u školsku zgradu
-
FAZA: izbor najboljih PowerPoint prezentacija sedmaša i osmišljavanje Radionice Djeca, djeci – učenici, učenicima na temu Sigurnijeg interneta. Smatrali smo da djeca najbolje uče jedna od drugih i zato se rodila ideja o učenicima edukatorima. Radionicu su osmislile učiteljice informatike.
-
FAZA: prijava učeničkih radova s temom Sigurniji Internet na www.ucitelji.org
-
FAZA: dogovor sa učiteljicama razredne nastave oko termina radionice i tehnička provjera svake učionice nižih razreda. (učiteljice informatike)
-
FAZA: uvježbavanje učenika voditelja radionica (učiteljice informatike)
-
FAZA: RADIONICA za najmlađe:
(učenici sedmih razreda, čije su PowerPoint prezentacije izabrane, vode radionice u nižim razredima. Kako bi što više učenika bilo uključeno, učiteljice informatike izabiru PowerPoint prezentaciju po jednu za svaki razred, i djelomično ih ujednačuju kako bi se svim učenicima nižih razreda reklo najvažnije o sigurnosti na internetu).
TIJEK RADIONICE:
-
predstavljanje učenika koji će voditi radionicu i predaja poklona-letka „Pravila ponašanja djece na internetu“ za oglasnu ploču učionice. Letak je smotan kao „poruka u boci“.
-
gledanje nagrađenih radova učenika naše škole
-
gledanje edukativnog filma: „Znaš li s kim razgovaraš“
-
gledanje edukativnog filma: „Sigurnost na netu – OŠ Tučepi“
-
gledanje nagrađenih radova učenika naše škole na multimedijalnoj izložbi Sigurniji internet
-
Prezentiranje PowerPoint prezentacije koju su izradili na satu informatike (učenici 7. razreda – voditelji radionice)
-
izrada crteža na temu „Sigurnost djece na internetu – ponašanje na internetu kako bismo bili sigurni“ (učenici nižih razreda)
-
nakon svake točke, tj. filmova i prezentacije predviđena je interakcija između učenika nižih razreda i učenika voditelja radionice





8. FAZA: priprema radionice za 7. razrede OŠ „Fran Franković“ Rijeka
Radionicu su osmislile i pripremile Socijalni pedagog škole i učiteljica informatike od 5. do 8. razreda.
-
Predviđeno je učenike ukratko upoznati o Danu sigurnijeg interneta i njegovom cilju i ključnim porukama kao i o pojmu Cyberbulling, o Bontonu na internetu...
-
Gledanje filmića: „Mat je mislio da zna“ i „Meganina priča“ koji konkretno pokazuju što se na internetu može dogoditi ukoliko se neoprezno ponašamo
-
obrada priča sa weba „Peripetije na mreži“: http://sigurnost.tvz.hr/za-djecu/solmuja_ja_sattumuksia.html
-
Razgovor sa učenicima i zajedničko sastavljanje liste savjeta
9. FAZA: Održavanje radionica sa osmašima na satu SRO-a
10. FAZA: izrada izvješća na web stranicama škole nakon održanih radionica
U šk. god. 2013./2014. uključili smo se u nacionalni projekt Nasilje nije cool koji se bavi prevencijom nasilja na društvenim mrežama. Taj je projekt nastavak uspješnog projekta Medijske tvornice - "Zaustavimo nasilje na društvenim mrežama" iz 2012. god. koji se sastojao od medijske kampanje te se proveo uz sufinanciranje Europske komisije i Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Zaključci/utisci o provedenom projektu:
-
radionicaDjeca, djeci – učenici, učenicima je jako dobro prihvaćena i od sedmaša i od učenika nižih razreda
-
Učenici 7. razreda ozbiljno su shvatili svoj zadatak, bili su uzbuđeni i veselili su se radionicama
-
Marljivo su uvježbavali prezentiranje svojih prezentacija, pazili su na dikciju i naglašavanje riječi
-
Ujedno su i oni naučili kako se treba ponašati na internetu da bi bili sigurni
-
Učiteljice razredne nastave spremno su prihvatile „ulazak“ sedmaša među njihove učenike, ustupile satove i pokazale suradnju
-
Učenici nižih razreda bili su jako zainteresirani na radionici, pažljivo su slušali, aktivno sudjelovali i odgovarali na pitanja sedmaša
-
Na kraju radionice izradili su radove iz kojih se vidjelo da su razumjeli o čemu im se govorilo
-
Osmaši su također bili iznenađujuće suradnički raspoloženi
-
I ravnatelj je bio jako zadovoljan tako da je odlučeno da se sa projektom ide i slijedeće godine
-
Osim osmaša u radionice o sigurnijem internetu biti će uključeni i svi sedmaši
-
“Dobar glas” ovog projekta se pročuo i među roditeljima pa su i roditelji zatražili radionicu o sigurnijem internetu
-
Radionicu je održala socijalna pedagoginja škole